Header Ads

ad

Kadın Doğum Uzmanı Op. Dr. Nil Bilgen anlatıyor

Kadın Doğum Uzmanı Op. Dr. Nil Bilgen anlatıyor
RÜYAMDA BEYAZ
ÖNLÜK GİYİYORDUM


18 yıldır Avcılar Hospital bünyesinde görev yapan değerli hekimimiz Nil Bilgen ile çocukluk hayallerini, eğitimini, kariyerini konuştuk. Keyifli röportajda ilginç hatırasını da anlatan Bilgen, Avcılar Hospital için ise "Hastanemiz özel olmakla beraber olayın mali boyutunu hiç düşünmeden hastaya hizmet vermek isteyen bir kurumdur" yorumunu yaptı.

🔻🔻🔻

-Nerede ve kaç yılında doğduğunuzu öğrenebilir miyim?


1962 yılında İstanbul’da doğdum.

-Doktorluk mesleğine ilk olarak nasıl ilgi duydunuz? 
Çocukluk döneminde dahi evcilik oynarken doktor oluyordum, kendi bebeklerime iğne yapıyordum. Bana “Büyüyünce ne olacaksın” diye sorduklarında hep "Doktor olacağım” diyordum. Yani küçüklükten itibaren kendimi doktorluğa yönlendirdim. Doktor olmak için adaklar bile adadım. Rüyalarımda beyaz önlük giyerken görüyordum kendimi. Sonra İstanbul Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’ni kazandım. Çok severek okudum. İhtisasımı Haseki Hastanesi’nde tamamladım. 1 yıl kadar orada uzman olarak çalıştıktan sonra istifa ederek Avcılar Hospital’a geldim. Burayı, aile ortamını çok sevdim. 18 yıldır da Avcılar Hospital’da Kadın Doğum Uzmanı olarak görev yapmaktayım.

-Bu branşı tercih etmenizdeki etken nedir?Çocukları çok seviyordum. Kadın Doğum Bölümü benim için idealdi. Hem bebeklerle hem büyük insanlarla ilgilenecektim. O sebeple kadın doğumu seçtim.

-Hastalarla ilişkiniz nasıldır? Sizce ideal hasta-doktor ilişkisi nasıl olmalıdır?
Hastalarla çok yakın ilişki kurmaya çalışırım. Tanıyı koymak için hastalıklarına yönelik sorular sorarken, aynı zamanda onların ruh halini de anlamaya çalışırım. Çok yakın ilişki kurulduğunda hastaların tedavisinin bir kısmının hallolduğunu düşünüyorum.

-İnsanlar neden Avcılar Hospital’ı tercih etmeli?
Avcılar Hospital özel hastane olmakla beraber, olayın mali boyutunu hiç düşünmeden hastaya hizmet vermek isteyen bir kurumdur. Hastane yönetimi ve hastane için mali boyutun hiç önemi yoktur. Anlayışımız; hasta Avcılar Hospital’a geldiğinde tüm sorunun çözülmesidir, bizim bakış açımız budur. Buradan hasta memnun ayrılmalıdır Avcılar Hospital’ın ideolojisi budur: Memnuniyet ve tedavi…

-18 yılda yüzlerce hastanız olmuştur. Sizi çok etkileyen bir anınızı paylaşabilir misiniz?
Beni çok etkileyen şöyle bir olay olmuştu. 17 yıllık evli olup da çocuğu olmayan bir aile deprem sırasında anne ve babasını yitirmiş bir bebeğe yuva olmuştu. Bu hastamın evlat edinmesi süresince bir adet düzensizliği olmuştu ve bana gelmişti. Muayene ettiğimde onun gebe olduğunu gördüm ve çok sevinerek “Sen gebesin, 6 haftalık gebesin” diye mutluluğumu onunla paylaşırken, o üzüldü ve “Ama bu bu çocuk ne olacak siz bu bebeği alın” demişti. Evlat edindiği bebeğe o kadar bağlanmıştı ki, o çocuk onun için o kadar önemliydi ki, çocuğa olan ilginin bölüneceğini düşünerek, yıllarca istediği bebekten vazgeçmeye karar vermişti. Tabii ki buna engel olduk ve bebeğimizi de doğurttuk. Bu olay beni çok etkilemişti.

-Genç doktor adaylarına nasıl tavsiyelerde bulunursunuz?
Ben tabii ki kendi branşımla ilgili konuşmak isterim. Eğer başarılı bir Kadın Doğum Uzmanı olmak istiyorlarsa, kendi özel hayatlarını bir kenara bırakıp, önce hastaya ait bir hayatı yaşamak üzere bu işe girmeliler. Çünkü Kadın Doğum Uzmanlığı'nda gece olan doğumlara gelmek gerekir. Hafta sonu telefonun açık bırakılması uygundur. Önce meslek, sonra evlilik, sonra çocuklar… Bunu kabul ederek bu işe başlasınlar. Özveri gerekiyor, ailesinin de özverili olması gerekiyor tabii ki.


Nil Bilgen'den tavsiyeler: "Her aileye en az bir bebek… Sağlıklı ve normal doğum hedeflenen... Bebek için sonuna kadar uğraşmak gerekir. Aile olduktan sonra en önemli faktörün bebek olduğunu düşünüyorum."

Hiç yorum yok